2011. január 18., kedd

Öt halálos hazugság a Network Marketingről

Ez az öt alapvető feltételezés, amelyek, úgy vettem észre egyre elterjedtebbek MLM körökben, és elég komoly problémákat tudnak okozni. Olyan sokszor elismételték őket, hogy az emberek kezdték el is hinni. De ezek az állítások ma is ugyanannyira hamisak, mint régen. Nézzük hát meg őket:

#1) Bárki meg tudja csinálni
Nem tudja. A Network Marketing mindenkinek tökéletes, de nem mindenki tökéletes a Network Marketingnek. Egy vállalkozó gondolkodásával kell, hogy rendelkezz, nem pedig egy alkalmazottéval.
Sok időbe telt, mire erre rájöttem. Kifejezetten mérges voltam magamra, hogy nem tudom a családom tagjait rávenni arra, hogy csatlakozzanak az üzletemhez. Beletelt egy kis időbe, mire rájöttem, hogy a rokonaim többsége halálra volt rémülve attól a gondolattól, hogy annyit keressenek, amennyit valóban érnek, hogy felelősek legyenek a saját időbeosztásukért, és hogy ne legyen egy olyan ember, aki megmondja nekik, mit kell tenni, cserébe azért, mert fizetést ad nekik minden pénteken.
Nem volt semmi baj a lehetőséggel, amit kínáltam nekik, egyszerűen számukra ez nem volt csábító. Olyan, mintha hamburgert ajánlgatnék egy vegetáriánusnak. Minél hamarabb rájössz erre, annál hamarabb fogsz tudni
megfelelő embereket toborozni. Ahelyett, hogy eredménytelenül olyan jelölteket hajkurászol, akik nem is igazán jelöltek és szidod magad, amiért nem tudsz eredményt produkálni, megtanulod, hogyan ismerd fel, hogyha valaki nem a megfelelő jelölt és hogy tovább kell lépned más területekre. Sokkal hatékonyabbá tesz, és nem fogsz beleőrülni.

#2) A hírességek vonzzák az embereket.
Össze se tudom számolni, hányszor láttam ilyet az utóbbi 20 évben. A cég felbérel egy híres szónokot, aki csatlakozik hozzájuk, mint disztribútor, vagy akár el is kezdi a saját kis vállalkozását.
A többi disztribútor teljesen oda és vissza van attól, hogy ez majd mekkorát lendít az üzletén. Ez általában hatalmas média felhajtáshoz vezet, ami arra ösztönzi az embereket, hogy minél hamarabb foglalják el a helyüket a rendszerben, hiszen a híresség dicsfénye emberek tömegeit fogja bevonzani az üzletbe. A legrosszabb esetben ezt még televíziós reklámokban is hirdetik, amely egész kollektívákat vonzhat be. Vezetők ezrei tódulnak az üzletbe. De végül mi
történik?
A hírességnek fogalma sincs arról, hogyan épül az üzlet, és általában meg se próbálja a megfelelő munkát beletenni. Az igazat megvallva, a híresség, nagy valószínűséggel palira lett véve, mikor elhitte azt, hogy majd mások dolgoznak az ő neve okozta előnyöket kihasználva, és ennek eredményeképpen valamennyi neki is csurran-cseppen.
Ez nem követi azt a szabályt, ami alapján gazdagsághoz lehet jutni az üzletben és ellentmond a másolhatóság elvének is. Az utolsó alkalom, mikor ez bevált az üzletben, az a – soha.

#3) A városi legendák.
Jó pár ilyet össze tudunk szedni – olyan történetek, amelyek sosem halnak ki, függetlenül attól, hányszor lettek kétségbe vonva.

Mindenek előtt az a történet, ahol Donald Trump megjelent egy éjszakai talk show-ban és kijelentette, hogy ha mindenét elveszítené, és elölről kellene kezdenie, egy MLM céghez csatlakozna. Személyesen találkoztam emberek ezreivel, akik szentül állítják, hogy nézték a műsort azon az estén. Az egyetlen probléma – Donald Trump sose mondott ilyet.
Ami ezt az egész történetet mókássá teszi, hogy néhány ember meg merne esküdni arra, hogy ezt Johnny Carsonnak mondta. Később mások azt állították, hogy Jay Lenonak mondta, míg megint mások hajthatatlanok azzal kapcsolatban, hogy ezt David Letterman-nak mondta. Annyiszor hallották ezt a hülyeséget, hogy szabályosan meggyőzték magukat arról, hogy ezt ők látták személyesen.
Az ilyen szemfényvesztés nem fogja előrevinni az üzletünket. A pozitív oldala ennek az (talán), hogy Donald szinte bármihez szívesen adja a nevét és jelen pillanatban egy Network Marketing céget képvisel. Szóval, ha idézni akarsz tőle, legalább helyesen csináld.

Egy másik hatalmas kamu, hogy a Network Marketing adta a milliomosok többségét a világnak. Még közel sem. Az ingatlanpiac hússzorosan megelőz minket még ebben a zavaros gazdasági helyzetben is. És biztos vagyok benne,
hogy a gyártás, a high tech és más területek is leköröznek minket.
Ha információt szeretnél adni hiteles forrásból, használd az alábbi könyveket: Paul Zane Pilzer - The Next Millionaires (A következő milliomosok) és The New Wellness Revolution (Az új wellness forradalom) Robert Kiyosaki – Gazdag papa, szegény papa; és, David Bach - Start Late, Finish Rich (Kezdd el későn és fejezd be gazdagon).

Egy másik városi legenda, ami sehogy sem akar kihalni, hogy a Network Marketinget a Harvard, Stanford és más nívós egyetemek biznisz szakjain tanítják. Abszolút baromság.
A Network Marketinget nem tanítják sem a Harvardon sem a Stanfordon vagy a Yale-en, igazából szinte sehol. Volt egy (és talán még a mai napig van) egy oktató program, melyet Dr. Charles King az Illinois-beli chicagói egyetem marketing professzora tanított. Az emberek elmentek a kurzusra, mert azt gondolták, hogy ez majd ad nekik egy bizonyos hitelt a jelöltek szemében. De ez egy eléggé buta ötlet, hisz ez még soha nem győzött meg egy jelöltet sem.
A program valójában arra volt jó, hogy ügyfeleket szerezzen Dr. Kingnek és Tim Sales-nek. Igazából nem volt semmi baj ezzel a kurzussal és mindig jó tanulni valamit. Charles és Tim is nagyszerű fickók. De azért ne állítsuk ezt úgy be, mintha a Harvard tanítana MLM-et. Mert ez nem így van.

#4) „A gazdaggá válás gyors és egyszerű módja”–mentalitás
Évekig azt reklámoztuk, hogy az üzletet heti öt-hat órában lehet csinálni.      Szomorú elismernem, de én is állandóan ezt prédikáltam. Hallottam, elhittem, majd elismételtem. De mikor már van egy kis tapasztalatod és tudsz kritikusan
gondolkodni, rájössz, hogy sosem működik így. Soha.
Mi az igazság?
Elkezdheted ezt az üzletet részmunkaidőben bármilyen munka vagy vállalkozás mellett, amiben most benne vagy. Valójában ez a legjobb és legmásolhatóbb módja annak, hogy elindulj az üzletben. De az üzletet nem lehet sikeresen
elindítani heti 5-6 órában. Legalább 10, de még inkább 15 óra kell hozzá hetente.
         Heti öt órában nem tudsz semmi olyat összehozni, ami maradandó vagy komoly lenne. Amikor elkezded az üzleted, arra kell koncentrálnod, hogy vásárlókat és hálózatépítőket szerezz. És amikor csatlakoztak hozzád, támogatásra van szükségük. Még ha a legnagyobb tehetségek csatlakoznak is hozzád, ha nem tudsz nekik a kezdeti időszakban segíteni, az azt fogja eredményezni, hogy egy idő után kikopnak az üzletből. Tehát ott kell lenned ebben a kritikus időszakban.
Heti tíz-tizenöt óra elegendő idő ahhoz, hogy részt vegyél a heti vezetői találkozókon, összehozz egy vagy két családi bemutatót, elmenj a tájékoztatókra és az új embereiddel dolgozz.
Na, mármost, ha valaki elkötelezi magát és rászánja a megfelelő időt hetente, akkor a siker elérése olyan kettőtől négy évig terjedő időszak eredménye. (Jó barátom, Mark Yarnell szerint ez egy ötéves terv, és ő az egyik legnagyobb koponya a szakmában.) Senki sem keres hatalmas összegeket mindössze pár hónap után, hacsak nem kötött valami nagyon különleges üzleti ajánlatot, egy másik vállalkozásból hozott át egy csoportot vagy egyszerűen beteg.
Az érdekesség kedvéért elárulom, hogy amikor visszatértem az üzletbe három évvel ezelőtt, elég komoly pénzeket kerestem eléggé gyorsan és nem esett az ölembe semmilyen különleges üzleti ajánlat és nem is hoztam át emberek csoportját másik hálózatból. De azért ezekben a körökben mozogtam több mint 20 éve, már kifejlesztettem a szükséges készségeket és heti 40-50 órát dolgoztam. Nevetséges és etikátlan lenne azt állítanom, hogy egy átlagembernek ez ugyanígy működne.
Másfelől bárkinek, aki a csapatomban van, van esélye arra, hogy ugyanannyit, vagy akár többet keressen, mint én. De az is igaz, hogy a legtöbbjüknek valamennyivel több időbe fog telni, hogy felépítsenek egy stabil üzletet. Mindezek mellett én lennék a legboldogabb, ha az ellenkezője be tudna bizonyulni – de amíg ez nem történik meg, helytelen, hogy az ellenkezőjével hitegessem az embereket.
Az is igaz, hogy azok az emberek, akik két év alatt hatalmas sikereket érnek el az üzletben – hihetetlenül törtetnek, és kivételek e szabály alól. Mint azt már korábban is említettem, néha túl sok is nekünk a jóból.
Például, egy friss gyémántigazgató az én üzletemben olyan havi 40 ezer dollárt keres. És vannak emberek, akiknek 3-4 év kell ahhoz, hogy ide eljussanak, és ők azt hiszik, hogy nyomorult vesztesek. Vannak olyan munkahelyek vagy vállalkozások, ahol 10 vagy akár 20 év is kell ahhoz, hogy 40 ezer dollárt keressenek évente. Még ha négy (vagy öt) évébe is telik valakinek, hogy 10-15 ezer dollár havi bónuszt kapjon – már ez nagy teljesítmény és határozottan sokkal jobb, mint amennyit a legtöbb ember megkeres más lehetőségekkel. És ahhoz, hogy ezt elérd a Network Marketingben, nem kell, hogy diplomád legyen, nem kell megbízólevél vagy hatalmas kezdeti tőke. Ez egy kettőtől öt évig terjedő terv és megmondhatom neked, hogy piszkosul jó kis terv!
De úgy gondolom, hogy a legnagyobb hazugság az MLMben…

#5) Nagy üzletről beszélni, kis-üzlet stratégiával dolgozni
Ennek a gyökerét abban kereshetjük, hogy nem tanítjuk meg az embereinknek a különbséget a kis hálózati modell és a nagy üzleti másolható modell között. És ez járványként terjed az üzletünkön belül.
Hány idióta rohangál “Milliomos tanoncot keresek” szórólapokkal, melyeket bevásárlóközpontok parkolóiban tesznek ki az autók szélvédőjére? Hány zöldfülű tesz ki mindenféle felhívást hirdetőtáblákra és azt remélik, hogy ez majd olyan üzletet eredményez nekik, ahol havi 50 ezer dolláros bónuszcsekket tudnak majd szorongatni.
Tény és való, hogy vannak olyan milliomosok, akik tanoncokat keresnek (én is egy vagyok közülük és biztos vagyok benne, hogy az olvasóim között is akad ilyen), és sokunk keres 50 ezer dollárt vagy akár a többszörösét havonta. De nem úgy jutottunk el ide, hogy mindenféle kitűzőkkel hirdettük magunkat meg szórólapokat osztogattunk a bevásárló központokban, miközben matricákkal ékesítettük a Lamborghininket.
Ez nem azt jelenti, hogy baj van azokkal, akik kitűzőkkel, szórólapokkal vagy matricákkal építenek üzletet…
Ha az a célod, hogy a terméked ingyen legyen, vagy, hogy havi 100 vagy akár 1000 dollár pluszpénzhez juss, ezek a módszerek be fognak válni neked. De nem leszel teljesen másolható és nem fog masszív bónuszcsekkeket hozni neked.
Így kérlek, ne toborozz az ingyen kapott autódra, külföldi útjaidra és hatalmas bevételedre hivatkozva, miközben ezeket a házaló módszereket tanítod nekik és azt ígéred, hogy ez majd ugyanazt az eredményt hozza. Mert nem így van. Sem most, sem máskor.

MANIFESTO részlet Randy Gage írásából

Ui: Elnézést kérek én is, ha hozzájárultam néhány tévhit terjesztéséhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése