2011. január 8., szombat

Kis cél, nagy cél?

„Ha mindent nyerhetsz, és semmit nem veszíthetsz, CSELEKEDJ AZONNAL” 

BODO SCHA¨FER

KIS CÉL, NAGY CÉL?

Talán előfordult már hogy feltetted magadnak a kérdést: „Kisebb, de reálisabbnak látszó célt tűzzek magam elé, vagy olyasmire koncentráljak, ami szinte elérhetetlennek tűnik?”

Én azt vallom, hogy a nagy célok sokkal könnyebben elérhetők, mint a kicsik. Megmondom miért. Ha kisebb célt tűzöl ki, és elérése közben felvetődik egy probléma, fennáll a veszély, hogy nem látod már magad előtt a célt, mert a probléma eltakarja. Ha a cél irányába tekintesz, csak a problémát látod, a célt már nem.

Abban a pillanatban, amikor nem tudsz a célra összpontosítani, az ügy elveszett, félelem és kétség áraszt el. Tudod, rendszerint milyen megoldást választanak az emberek, hogy ne kelljen egy bizonyos problémával foglakozniuk? Új célt keresnek, hogy ne kelljen egy bizonyos problémával foglakozniuk? Új célt keresnek. Persze a nehézségek előbb utóbb megint felbukkannak. Mi ekkor a megoldás? Újabb cél..

Ezért olyan fontos, hogy lelki szemeid előtt apró próbálkozások helyett inkább igen nagy cél lebegjen. Ebben az esetben a probléma nem takarja el teljes egészében a kilátást. Te pedig továbbra is tudni fogod, hogy miért teszed azt, amit teszel.
                                                               (pénzmágnes c. magazin)



Nagyon sokan összekeverik a dolgokat. Még el sem döntötték saját miértjüket, de már keresik az okokat amiért nem tudják majd elérni saját céljaikat.
-         Miért nem lehet nálunk kapni ezt meg azt?
-         Miért ilyen drágák a termékek?
-         Miért nem szállítja ki nekem a cég a terméket? (ha kiszállítja, miért kell fizetnem érte?
-      Miért nem ad acég ingyenes termékmintákat?
-         Miért kell az adataimat, bankszámlámat megadnom?
-         Miért nem segít a szponzorom?
-         Miért nem lehet Interneten keresztül rendelni?
-         Miért nem lehet saját weboldalam?
-      Miért nem hirdet a cég a nevemben?
-      Miért kell elmennem a bemutatókra, szemináriumokra, rendezvényekre?
-         Miért? Miért? Miért?

Nem hiszik el, de ezzel a szóval kezdődik a sikertelenség!

Amennyiben megvan a MIÉRT-ed, (miért csatlakoztál a hálózathoz) megvan a célod, attól a pillanattól kezdve meg kell feledkezned a MIÉRT szóról

Attól a pillanattól kezdve, egyetlen szó járjon a fejedben.

  HOGYAN?

- HOGYAN tudom a legjobb tudásom szerint ajánlani a termékeket?
- HOGYAN tudok több ismeretre szert tenni a termékekkel kapcsolatban?
- HOGYAN tudok több ismeretre szert tenni az üzlettel kapcsolatban?
- HOGYAN tudom segíteni a munkatársaimat?
- HOGYAN tudok a problémákon túljutni?
- HOGYAN tudom a céljaimat megvalósítani? 
- HOGYAN lehetek sikeres? Stb. stb.

Kezd agykontrollal






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése